League Of Legends Türkiye Büyük Finali’ne 10 Bin Kişi Katıldı

Riot Games, gnçtrkcll, Coca-Cola Zero ve TeknoSA işbirliğiyle düzenlenen Türkiye’nin ilk profesyonel E-Spor ligi League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin Türkiye Büyük Finali gerçekleşti. Dark Passage, Beşiktaş’ı 3-1 yenerek şampiyon oldu....

League Of Legends Türkiye Büyük Finali’ne 10 Bin Kişi Katıldı

Riot Games, gnçtrkcll, Coca-Cola Zero ve TeknoSA işbirliğiyle düzenlenen Türkiye’nin ilk profesyonel E-Spor ligi League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin Türkiye Büyük Finali gerçekleşti. Dark Passage, Beşiktaş’ı 3-1 yenerek şampiyon oldu....

League Of Legends Türkiye Büyük Finali’ne 10 Bin Kişi Katıldı
Riot Games, gnçtrkcll, Coca-Cola Zero ve TeknoSA işbirliğiyle düzenlenen Türkiye’nin ilk profesyonel E-Spor ligi League of Legends Şampiyonluk Ligi’nin Türkiye Büyük Finali gerçekleşti. Dark Passage, Beşiktaş’ı 3-1 yenerek şampiyon oldu. Finale 10 bin kişi katılım gösterdi.
Açılışını Burcu Esmersoy’un yaptığı Türkiye’nin ilk profesyonel E-Spor ligi olan League of Legends Şampiyonluk Ligi Türkiye Büyük Finali’nde şampiyonluk mücadelesi Beşiktaş E-spor Kulübü ve Dark Passage takımları arasında yapıldı. Şampiyonluk maçını izlemek üzere final biletlerini bir günde tüketen 10 bin League of Legends tutkunu, Ülker Sports Arena’yı tamemen doldurdu.
"TÜM SPORCULAR LİSANSLI"
E-spor’un dünyada en çok gelişen spor branşı olduğunu söyleyen Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu, "Türkiye bu anlamda dünyadaki sayılı ülkelerden biri konumunda. Dünyadaki 7 değişik ülkedeki gibi Türkiye’de de bir profesyonel E-spor ligi var. Burada oynayan tüm sporcular Gençlik ve Spor Bakanlığı’ndan lisanslı sporcular. Dolayısıyla yurt dışına giderken de bir nevi milli takım gibi ülkemizi temsil edecek" dedi.
"TURNUVAYI 1 MİLYON 800 BİN KİŞİ İZLEDİ"
E-spor’un özellikle 15 - 25 yaş arası izleyiciler arasında pek çok klasik spor dalından daha önemli bir noktada olduğunu vurgulayan Hasan Çolakoğlu, "Bunu, internet üzerinden yayınladığımız maçlarda görüyoruz. En son yaptığımız uluslararası turnuvayı 1 milyon 800 bin kişi izledi. Bugün buradaki arenada da 10 bin seyirci var. Bu 10 bin bileti biz 24 saatten kısa bir sürede sattık. Böyle hızla satılan bir spor organizasyonu olması da bizi ayrıca mutlu ediyor. Bizi bu noktaya getiren Türkiye’deki oyuncuların çokluğu ve oyuna olan ilgileri. Bunun güzel bir şekilde devam etmesini umuyoruz" diye konuştu.
"BEŞİKTAŞ ÖNCÜ OLDU"
Beşiktaş Spor Kulübü’nün dünyada bir ilki gerçekleştirdiğine değinen Çolakoğlu, "Biz bütün büyük spor kulüpleriyle bu konuda konuşuyoruz ve onları bilgilendiriyoruz. Kendileri için stratejik gördükleri noktada onların da bu spora dahil olmalarını bekliyoruz. Sonuçta dünyada Beşiktaş belki bir ilki yaptı bir spor kulübü olarak. Dünyada hiçbir kulübün e-spor takımı yokken Beşiktaş bu konuda bir öncü oldu. Sadece Türkiye’de değil belki dünyadaki büyük takımların da zaman içerisinde e-spor takımlarını göreceğiz" açıklamalarında bulundu.
"Hem oyun oynamayı seviyorum hem de geniş kitlelerin hayranlık duyması güzel bir duygu" diyen Beşiktaş E-Spor takım kaptanı Berke Demir ise, "Bu oyun 12 - 25 yaş arasına hitap ettiği için geniş kitleler tarafından seviliyor. Şuan dünyadaki ivmesi Türkiye’ye kıyasla daha büyük. Çünkü Türkiye’de 3 sene önce başladı. Dünyada ise 10 senelik geçmişi var ama bu ivmeyle devam ederse çok iyi yerlere gelecektir. Beşiktaşlı olup burada takımını temsil etmek çok güzel bir duygu. Burada Beşiktaş’ı destekleyen ama Beşiktaşlı olmayan kişiler de var. E-sporda holiganlıktan çok, herkesin bir renk bir arma için mutlu olduğu bir ortam söz konusu" ifadelerini kullandı.
Dark Passage, Ekim ayında düzenlenecek olan League of Legends Dünya Şampiyonası’nda Kore’den Kuzey Amerika’ya, Çin’den Avrupa’ya kadar dünyanın en iyi E-Spor takımlarına karşı Türkiye adına mücadele edecek.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.