Grip İlaçları Cinselliği Tehdit Ediyor

Cinsel Sağlık Enstitüsü Derneği (cised) Adana Şube Başkanı Uzm. Dr. Taner Canatar, Soğuk Algınlığı Ve Grip Tedavisinde Tercih Edilen Bazı İlaçlarin Yan Etkisi Olarak Erkeklerde Erken Boşalma, Kadınlarda İse Vajinal Kuruluk Görülebileceğini Söyledi.

Grip İlaçları Cinselliği Tehdit Ediyor

Cinsel Sağlık Enstitüsü Derneği (cised) Adana Şube Başkanı Uzm. Dr. Taner Canatar, Soğuk Algınlığı Ve Grip Tedavisinde Tercih Edilen Bazı İlaçlarin Yan Etkisi Olarak Erkeklerde Erken Boşalma, Kadınlarda İse Vajinal Kuruluk Görülebileceğini Söyledi.

Grip İlaçları Cinselliği Tehdit Ediyor
Cinsel Sağlık Enstitüsü Derneği (CİSED) Adana Şube Başkanı Uzm. Dr. Taner Canatar, soğuk algınlığı ve grip tedavisinde tercih edilen bazı ilaçların yan etkisi olarak erkeklerde erken boşalma, kadınlarda ise vajinal kuruluk görülebileceğini söyledi.
Soğuk algınlığı ve grip tedavisinde kullanılan ilaçların yan etkilerini değerlendiren Uzm. Dr. Canatar, bu tip ilaçların mutlaka doktor reçetesiyle kullanılması gerektiğini kaydetti. İlaçların yan etkisi konusunda hastaların çoğu zaman uyarılmadığını belirten Canatar, özellikle grip ilaçlarının içerisinde yer alan antihistaminikler ve dekonjestanların erken boşalmaya sebep olabildiğini ifade etti. Canatar, "Ayrıca, seksten keyif almak için sağlıklı bir beden ve huzurlu bir ortam gereklidir. Eğer bedeniniz grip mikrobuyla mücadele içerisindeyse huzurlu değil demektir, bu da erken boşalmayı kolaylaştıran bir faktör olacaktır" dedi.
Grip ilacı kullandıkları dönemde erken boşalma sorununu yaşayan erkeklerin rahat olmalarını tavsiye eden Dr. Canatar, ilaç kullanımının bittiğinde sorunun ortadan kalkacağını kaydetti. Gerçek tanı koyabilmek için 6 ay ve üzerinde haftada ortalama 2 kez düzenli bir cinsel hayatın takip edilmesi gerektiğine değinen Canatar, geçici erken boşalmalarda erkeklerin kompleks yapmaması gerektiğini yoksa bu sorunun daha büyüyebileceğini anlattı.
Grip ilaçlarının kadınlarda ise vajinal kuruluk şeklinde bir yan etkisi bulunduğunu söyleyen CİSED Adana Şube Başkanı Uzm. Dr. Taner Canatar, bu sorunun acı ve isteksizliğe sebep olabileceğine dikkat çekti. Canatar, açıklamalarını şöyle sürdürdü:
"Erken boşalma kullanılan bir ilaçtan dolayı oluştuysa, hasta doktoruyla ilacı bırakmayı ya da değiştirmeyi konuşmalıdır. İlaç bırakıldığı için erken boşalma ortaya çıkmışsa, ilaç kimyasalı vücudu terk ettiğinde normal cinsel işlev geri gelecektir. Eğer normal işlev geri gelmezse, erken boşalmaya neden olabilecek diğer sorunlardan şüphelenilmelidir. Ayrıca hastalık dönemlerinde sorunlarla karşılaşmamak için cinsel ilişkiye ara verilmesini hem hasta olan kişiye hem de bulaşmaması için partnerine öneriyoruz. Üstelik erkeğin her zaman seks istediği ve her zaman her ortamda sekse hazır olduğu düşüncesi bir cinsel mittir, hurafedir. Bilindiği üzere cinsel mitler (doğru bilinen yanlışlar) kişilerin cinsel konularda doğru olduğunu düşündükleri, çoğu zaman abartılı, yanlış ve bilimsel değeri olmayan inanışlardır. Bu inanışlar cinsel yaşamı olumsuz etkilemektedir. Kadınlara önerimiz erkeğin de hastalık dönemlerinde olduğu gibi zaman zaman isteksiz olabileceğini, erken boşalabileceğini ya da sertleşme problemi olabileceğini bilmeleri ve anlayışlı, destekleyici, hoş görülü olmaları yönündedir. Aksi takdirde, kadının aşağılayıcı, azarlayıcı, reddedici tavırları erkeğin performans anksiyetesini artırmakta; bu durum geçici olsa bile kalıcı hale gelebilmektedir. Yani hastaların dinlenme, C vitamini, bol sıvı almaları ve iyi beslenmelerinin yanı sıra destek, sevgi ve anlayışa da ihtiyaçları vardır."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.