Kenworthy’nin ’Profesyonel Çekimler’ Kitabı Malatya Film Festivali’nde

Malatya Uluslararası Film Festivali Sinemaseverlere Sinema Teknik Kitapları Hediye Etmeye Devam Ediyor.

Kenworthy’nin ’Profesyonel Çekimler’ Kitabı Malatya Film Festivali’nde

Malatya Uluslararası Film Festivali Sinemaseverlere Sinema Teknik Kitapları Hediye Etmeye Devam Ediyor.

Kenworthy’nin ’Profesyonel Çekimler’ Kitabı Malatya Film Festivali’nde
Malatya Uluslararası Film Festivali sinemaseverlere sinema teknik kitapları hediye etmeye devam ediyor. Festivalin altıncı yılında Christopher Kenworthy’nin ’Master Shots / Profesyonel Çekimler’ kitabı sinemaseverler için Türkçe’ye çevriliyor.
Malatya Valiliği’nin koordinasyonunda, Malatya Büyükşehir Belediyesi’nin ana sponsorluğunda, Malatya Kayısı Araştırma-Geliştirme ve Tanıtma Vakfı tarafından, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Başbakanlık Tanıtma Fonu Kurulu, Battalgazi Belediyesi, Yeşilyurt Belediyesi, Fırat Kalkınma Ajansı ve İnönü Üniversitesi’nin destekleri ile düzenlenen Malatya Uluslararası Film Festivali’nin altıncısı bu yıl 6-12 Kasım 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.
Malatya Uluslararası Film Festivali geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da sinema teknik kitabı hazırlatarak sinemacılara destek oluyor. Sinema tekniği üzerine çok az kitabın yayınlanmış olduğu ülkemizde, Malatya Uluslararası Film Festivali ilk yılından itibaren bu eksikliği giderebilmek için teknik bir kitabı yayına hazırlıyor. Festivalin altıncı yılında gelenek devam ediyor ve Christopher Kenworthy’nin ’Master Shots / Profesyonel Çekimler’ kitabı sinemaseverler için Türkçe’ye çevriliyor.
Sinema dünyasının kitapla ilgili düşünceleri ise şöyle:
“Kamera sadece bir araçtır ve film çekmenin sadece kamera kullanmayı bilmekten ibaret olduğunu zanneden kişi başarısız olmaya mahkûmdur. Christopher Kenworthy, Profesyonel Çekimler kitabında okuyucuya, bu aracın, duygusal etki uyandıracak ve izleyiciyi hikayenin içine çekecek görüntüler oluşturmak amacıyla nasıl kullanılacağına dair muhteşem bir kılavuz sunmaktadır. Hangi kamerayı kullanıyor olursanız olun, bu kitabı okumadan, o kamerayı çalıştırmayı aklınızın ucundan bile geçirmeyin!” Catherina Clinch, yayıncı, MomsDiigitalWorld.com
“Bu sinema kitabı bolluğunda, kişinin, sinema kitapları kütüphanesine ekleyeceği kitapları ince eleyip sık dokuması gerekse de, Profesyonel Çekimler, dikkate değer tüm koleksiyonların olmazsa olmazıdır.” Acott Essman, yayıncı, Directed By dergisi
“Christopher Kenworthy’nin kitabı, size, filmlerin nasıl yapıldığını, hiçbir şeyi gizlemeden, hiçbir planı atlamadan, kameranın bakış açısından görme imkânı sunuyor. Bir filmin nasıl inşa edildiğini anlamak isteyenler: Bu kitap tam size göre.” Matthew Terry, senarist/yönetmen, HollywoodLitSales.com sitesinde köşe yazarı.
“Profesyonel Çekimler, size, ilk anda, görüntü yönetimi odaklı bir kitap gibi görünebilir, ancak okumaya başladıktan kısa bir süre sonra, bu kitabın sadece yönetmenlere ve görüntü yönetmenlerine yönelik olmayıp, üzerinde çalıştıkları projelere enerji katmak ve hikâyenin görsel anlatımını geliştirmek isteyen yapımcı ve senaristler için de muhteşem bir başvuru kaynağı olduğunu fark edeceksiniz. Yazar Christopher Kenworthy, bir korku/gerilim filminde gerilimin nasıl oluşturulacağından bir aşk/sevişme sekansındaki şehvetin filme nasıl aktarılacağına, kovalamaca sahnesinden en iyi performansın nasıl elde edileceğine kadar tüm bilgi birikimini apaçık bir şekilde, hiç laf kalabalığı yapmadan, okuyucuyla paylaşmaktadır!” Kathie Fong Yoneda, konuşmacı, yapımcı, Script-Selling game, A Hollywood Insider’s Look at Getting Your Script Sold and Produced kitabının yazarı.
“Bu kitap, aksiyon sahneleri, dövüşler ve kovalamacalar için plan kurulumlarının basit ve nefis bir anlatımını sunuyor; ancak bu kitaptaki en muhteşem şey, görseller. Kitapta, sadece, açık bir dil kullanılıp, çekim teorileri anlatılmamış, bunları tasvir eden anlaşılması kolay görseller de kullanılmış; bu görseller, birinci sınıf kameramanlık işlerini, bütçesi ne kadar olursa olsun, beyaz perdede, büyük bütçeli filmlerde görmeye alıştığımız haliyle elde etmek için çeşitli kamera açılarının ve objektiflerinin nasıl ve neden kullanılacağını mükemmel bir şekilde gözler önüne seriyor. Kesinlikle sahip olunması gereken bir kitap!” Richard La Motte, bağımsız yönetmen, Costume Design 101 kitabının yazarı.
“Hayalinizdeki fikri, başarılı bir şekilde filme yansıtmak için kolay anlaşılır bir kaynak arıyorsanız, bence, başlangıç için bundan daha iyi bir kitap bulamazsınız. Kenworthy’nin çekimleri analiz etme yöntemi o kadar anlaşılır ve basit ki içimde, elime kamera alıp, film çekmeye başlama hevesi uyandırdı! Eğer bir senaristseniz, bu kitabı kesinlikle okumalısınız. Planların uygulamada nasıl kurulduğunu anlamak, size sadece daha güçlü bir görsel algı kazandırmayacak, gerçek anlamda filme çekilebilecek senaryolar yazma yeteneğinizi de besleyecektir! Tüm sinemacıların kütüphanesine girmesi gereken değerli bir eser.” Derek Rydall, senarist, I Could’ve Written a Better Movie Than That! ve There’s No Business Like Soul Business kitaplarının yazarı, ScriptwriterCentral.com sitesinin kurucusu
“ChristopherKenworthy’nin Profesyonel Çekimler kitabı, sahnelerin arkasında yatan anlatı yapılarının mükemmel bir analizini sunuyor. Araba kovalamacaları ve dövüşler ne kadar ilgi çekici olursa olsun, izleyici nihai ürünü görene kadar, tüm bunlar dramatik açıdan durağandır. Kenworthy, bize, bu sahnelerin nasıl başarılı bit şekilde çekileceğini gösteriyor. Neil D. Hicks, Screenwriting 101: The Essential Craft of Feature Film Writing, Writing the Action-Adventure Film: The Moment of Truth ve Writing the Thriller Film: The Terror Within kitaplarının yazarı.
“Bazen bir yumruk, tüm hikâyeyi anlatır… Kenworthy’nin akıcı bir şekilde yazılmış, bilgilendirici kitabının bir bölümü bu şekilde başlıyor. Başarılı bir eser.” Marisa D’Vari, Creating Characters: Let Them Whisper Their Secrets kitabının yazarı.
“Kenworthy, bu temel başvuru eserinde, sinema filmlerinin yazıya dökülmeyen, görsel dilini gözler önüne sermiş. Teknik elemanlar, yönetmenler ve senaristler, bu güçlü iletişim aracını toplu halde ve kolayca elde etmek için bu kitabı okumalılar.” Deborah S. Patz, Magician’s House’ta yapımdan Sorumlu Yönetici.
“Profesyonel Çekimler, tüm sinemacılara, bağımsızlardan, büyük bütçeli Hollywood yapımlarına kadar tüm filmlerdeki en zor sahne kurulumlarını uygulamaya geçirebilmek için gereken bütün düzenlemeleri tüm ayrıntılarıyla sunuyor. Aynen bütün sihirbazlık hilelerini tek bir kitaptan öğrenmek gibi…” Devin Watson, The Cursed filminin yapımcısı.
“Film yönetmenliği üzerine iyi kitaplar, özellikle aksiyon ve kovalamaca sahneleri gibi zorlu sekansların sahnelemesine ve çerçevelemesine odaklananlar çok nadirdir. Kenworthy, bu kitapla, bu bilgi açığının giderilmesi yönünde önemli bir adım atmış. Sinemaya yeni başlayanlar veya yeni filmlerinden önce (ya da yapım sürecinde) zihinlerini açacak malzemeye ihtiyaç duyanlar için temel bir kaynak.” Christopher Riley, The Hollywood Standard’da yazar.
“Yönetmenlerle iletişim kurmak zorunda olanlar için muhteşem bir rehber kitap. İster yönetmen, ister senarist, oyuncu, tasarımcı veya yapımcı olun, Ana Plan, hikâye anlatımını kameranın bakış açısından gözünüzde canlandırmanıza yardımcı olarak, sizi daha iyi bir yönetmen ve film ekibi üyesi yapacaktır.” Chad Gervich, TV senaryo yazarı/yapımcı, Reality Binge; Small Screen, Big Picture: A Writer’s Guide to the TV Business kitabının yazarı.
“Bu kitap yasaklanmalı! Bunlar, profesyonel yönetmenlerin kullandığı en iyi hileler ve gizli teknikler. Nasıl bu kadar ucuza insanlara verilebilir?” John Badham, yönetmen, Cumartesi Gecesi Ateşi (Saturday Night Fever), Savaş Oyunları (WarGames); I’ll Be in My Trailer kitabının yazarı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.